piątek, 1 listopada 2013

Parę ciekawostek dotyczących Jowisza.

Podawałam, że Jowisz ma 12 pierścieni wokół siebie.Byłam zdziwiona, bo wydawało mi się, że więcej.
Wyraziłam zdziwienie : z dwunastu?  
Usłyszałam : jak mówię, że z 12 to z 12, przecież wiem co mówię.
Mówiłam już, że moi opiekunowie  mają ogromne poczucie humoru, które nikomu nie ubliża i nikogo nie dołuje. Raczej bawi i rozwesela.Mówię, że mała dawka ich poczucia humoru działa jak potężna dawka gazu rozweselającego.
Po humorystycznym wyjaśnieniu, że 12 to 12 zaczęłam się śmiać.Przecież nie miałam bladego pojęcia ile wstęg czy satelitów opasuje Jowisza. Sprawdzałam w encyklopedii i czytam : wokół Jowisza krąży 16 satelitów.
I słyszę : 4 i 5 wstęga zmienia czasem szerokość i otrzymują po 3 lub 4 zgrubienia. To może dawać takie złudzenie.Te pierścienie różnokolorowe  to nic innego jak tylko energia różnej gęstości  i grubości, która tworzy pole grawitacyjne.
To układ energii sprawia wrażenie krążących satelitów . Mnie pokazano to pod takim właśnie kątem  - energetycznym. "Wstążki " były miejscami cienkie, miejscami grubsze, miejscami tworzyły zgrubienia. Układy zmieniały się co trochę.
Pomyślałam, że  te wyjaśnienia przydadzą się osobom , które interesują się astronomią.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz